zonnepanelen

114 OP ONS DAK!

Wij willen als school graag bijdragen aan duurzaamheid. Wij vinden het belangrijk kinderen bewust te maken van duurzaamheid en van het belang van energie! Samen met het bedrijf ‘Slim opgewekt’ zijn plannen gerealiseerd om door middel van 114 zonnepanelen op het dak van onze school voldoende stroom op te wekken om het hele jaar gebruik van te kunnen maken! Wij zijn hiermee de 1e school in de gemeente Berkelland die op deze wijze een bijdrage levert aan duurzaamheid.

monitoring

Om het begrip duurzaamheid begrijpelijk te maken voor kinderen, is een uniek monitoringscherm ontwikkeld, speciaal voor scholen. Op dit scherm, dat op een centrale plek in de school hangt, is dagelijks te zien hoeveel stroom er wordt opgewekt. Door dit te vertalen naar het aantal kopjes thee dat hiermee gezet kan worden, of hoe lang het smartboard of een laptop kan worden gebruikt, krijgen kinderen een gevoel bij de opgewekte energie.